درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 3442
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات
شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, :: 7:41 ::  نويسنده : گلستانی       

علت گرایش روزافزون شهروندان بریتانیایی به اسلام چیست؟

 

85880805200254765242006030932

 

گرچه مسیحیت جزو جدایی‌ناپذیر تاریخ دینی بریتانیا است، اما اسلام در دهه اخیر به رقیبی قدرتمند تبدیل شده که هر سال هزاران بریتانیایی را به خود جذب می‌کند.

آنی سیمپسون، دکترای فلسفه و مطالعات تطبیقی ادیان می‌گوید: در زمانی که آزادی شخصی، گرایش بیش ‌از حد به مسائل جنسی و لیبرالیسم اخلاقی، قطب‌نمای اخلاقی بریتانیا را شکست، افراد بیشتری آرامش را در رهنمودهای دلسوزانه و در عین حال روشن اسلام یافتند. وی می‌گوید: هرچه جامعه بازتر و از نظر اخلاقی منحرف‌تر می‌شود، افراد مشتاق می‌شوند تا دوباره خداوند را به مرکزیت زندگی خود بازگردانند. سیمپسون بر این باور است: اسلام به افراد، اعتقاد به خدا می‌دهد. برای آن‌ها ماتریسی ترسیم می‌کند که با آن معنای جهان را می‌فهمند و از تکثر به وحدت و از پریشانی به نظم می‌رسند. بنابر آمارهای رسمی دولت بریتانیا، تعداد مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۲٫۷ میلیون نفر بوده است. علی‌رغم عدم وجود آمار رسمی از تعداد تازه‌مسلمانان در این کشور، افزایش تعداد مسلمانان بریتانیا به وضوح در این کشور مشهود است و افزایش تعداد مراکز اسلامی و مساجد و توسعه یافتن آن‌ها گواه این حقیقت است. رشد ۸۰ درصدی تازه مسلمانان در یک دهه اخیر براساس گزارش گروه تحقیقاتی«Faith Matters»، طی ۱۰ سال اخیر بیش از چهل‌ هزار شهروند بریتانیایی به اسلام گرویده‌اند. دو سوم تازه‌مسلمانان بریتانیایی را نسل جوان تشکیل می‌دهند و سن آنان اغلب بین ۲۷ تا ۳۰ سال است. آن‌ها عموماً دلیل اصلی تشرف به اسلام را نبود روحیه معنوی در جامعه بریتانیا و رواج فعالیت‌های ضددینی و ضداخلاقی عنوان می‌کنند. در این گزارش همچنین عنوان شده که طی ۱۰ سال اخیر، تعداد تازه‌مسلمانان در انگلستان رشدی ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد که رقمی قابل توجه به شمار می‌رود.

منبع: ایکنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: