درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 134
بازدید کل : 3293
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات
پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:دیدار با رییس جمهور , :: 15:53 ::  نويسنده : گلستانی       

 

رییس‌جمهوری در دیدار علما، فضلا و طلاب استان سیستان و بلوچستان رسالت و کار علما را در تبیین و ترویج دین خدا سنگین و پر افتخار توصیف کرد و گفت: انجام این وظیفه در دنیای امروز دشوارتر است زیرا حساسیت قدرت‌های جهان نسبت به اسلام و قدرت آن از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین به نقل از “پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران”، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان این‌که اسلام دین قدرت آفرین، فرهنگ‌آفرین و تحول آفرین است، گفت: امروز دنیا تشنه معنویت و فرهنگی است که بتواند بشریت را در مسیر سعادت قرار دهد. دکتر روحانی ایجاد تفرقه، رو در رو ایستادن و تکفیر کردن در دنیای اسلام را از طرح‌های قدرت‌های استعمارگر خواند و گفت: آن‌ها امروز خوشحالند که مسلمانی خون مسلمان دیگر را بر زمین بریزد و به خاطر این جنایت خود را بهشتی بداند، در حالی که این افترا بزرگ‌ترین ظلم به حق است. رییس جمهوری اتحاد و برادری شیعه و سنی در ایران اسلامی را نعمتی بزرگ و مستلزم شکرگزاری دانست و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و مردم ما نمی‌خواهند که علمایشان روبه‌روی یک‌دیگر بایستند؛ زیرا وحدت و اخوت و تعاون توصیه نبی اکرم(ص) و خواست جامعه از علماست. رییس جمهوری چتر اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی را موجب اتحاد و برادری در کشور دانست و گفت: ما گلستانی به نام ایران با تنوع هفتاد و هفت میلیون گل متنوع داریم و باید با تضارب آرا از اختلاف نظرها برای پیشرفت علم و دانش در کشور بهره بگیریم. وی افزود: امروز ما در شرایطی نیستیم که روی جزییات باقی بمانیم؛ زیرا مخالفان اسلام، قران و پیامبر عظیم الشان اسلام با تمام قوا مساعی خود را برای نابودکردن شریعت اسلام و راه حق به کار بسته اند. دکتر روحانی زندگی خوب و آرام مردم را در گرو توسعه مادی و معنوی کشور میسر دانست و گفت: ما باید هم‌زمان با اکتشاف معادن و رونق صنایع در استان، اخلاق، ایمان و عبادت الهی را نیز توسعه دهیم. رییس جمهوری تصریح کرد: برای همه ما افتخار است که ایران اسلامی آباد شود و استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت سوق الجیشی و ظرفیت های بالقوه می تواند خیلی سریع به اهداف مورد نظر دست یابد. دکتر روحانی بار دیگر بر لزوم حضور مردم برای تامین امنیت و توسعه کشور تاکید کرد و گفت : آرامش و ثبات اقتصادی در کشور در مقطع کنونی مرهون حمایت و حضور مردم در صحنه و امید آنها به آینده است. رییس جمهوری گفت: اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط پیام اسلام است و اسلام راستین جاذبه های بسیاری برای مردم و جهانیان در دنیای امروز دارد.

 

                                       منبع : سنت آنلاین



 

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان از افراطی گری، خشونت و تندروی از هر طرفی که باشد، بیزار هستند، گفتند: امروز بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است.

به گزارش سنت آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مراسم دیدار جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با علمای شیعه و سنی که شامگاه سه شنبه (۲۶ فروردین ۱۳۹۳) در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن عرض تشکر و قدردانی و ابراز خرسندی خویش و مردم استان از سفر رئیس محترم جمهور به منطقه اظهار داشتند: استان سیستان و بلوچستان از تنوع مذهبی و قومی برخوردار است، گر چه بسیاری از این تنوع خشنود نیستند، اما در واقع این یکی از فرصت‏ها برای رشد و بالندگی است.

مدیر دارالعلوم زاهدان به زندگی مسالمت‌آمیز مردم منطقه از اقوام و مذاهب و حضور آنها در غم و شادی یکدیگر اشاره کرده و گفتند: سعه صدر و دور اندیشی علمای شیعه و سنی و مردم استان موجب شده است تا آنها در مسیر تقریب و وحدت گام بردارند و از تفرقه پرهیز کنند.

ایشان همکاری و اخوت اهل سنت و شیعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یادآور شده و گفتند: مردم استان در پاسداری از مرزها و حمایت از کیان کشور یکصدا هستند.

مولانا عبدالحمید گسترش فقر و تنگدستی در سیستان و بلوچستان را ناخوشایند توصیف کردند و با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های استان، گفتند: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم، دغدغه و نگرانی مردم و علمای استان از بابت مسایل اقتصادی مرتفع شود.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، افزودند: بهترین تدبیر برای ایجاد وحدت و امنیت پایدار آن است که همان‎طور که اقوام و مذاهب مختلف در دیگر شئونات زندگی کنار هم هستند، در سازندگی و اداره استان و نیز در راستای براقراری امنیت مرزها و غیره، آنها را نیز کنار هم قرار دهیم.

ایشان در پایان سخنان خود، از انتصاب استاندار توانمند و با تجربه برای استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفتند: امروز روحیه امید و نشاط در میان تجار و صنعتگران دمیده شد و ما از سخنان و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری در خصوص طرح‌های توسعه استان خرسندیم.



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:سرود درمورد میانمار , :: 17:12 ::  نويسنده : گلستانی       



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:مسلمان تو مبیت په ناما - سرود بلوچی , :: 17:9 ::  نويسنده : گلستانی       



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:سرود شمع تاب جهانی , :: 17:3 ::  نويسنده : گلستانی       



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:سرود ای ربّ پاک من , :: 16:59 ::  نويسنده : گلستانی       



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:مرزبانان ایرانی , :: 10:24 ::  نويسنده : گلستانی       

 

اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها از آزادی مرزبانان ایرانی گروگان‌گرفته‌شده توسط گروه موسوم به "جیش العدل" حکایت دارد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، گروه جیش‌العدل صبح روز جمعه (15 فروردین)،‌ پس از پادرمیانی علماء و معتمدین اهل‌سنت، مرزبانان گروگان گرفته شده را آزاد کرده است. یکی از خبرگزاری‌های داخلی به نقل از "اسماعیل کوثری"، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نوشته است که مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز (جمعه) به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل شده‌اند اما هنوز وارد کشور نشده‌اند. وی افزوده است: "تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط جمهوری اسلامی چهار مرزبان است."

 

                               منبع : سنی آنلاین



یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:کهن ترین کشف بشر , :: 10:10 ::  نويسنده : گلستانی       
کهن ترین کشف بشر در گناباد +تصاویر
                هنوز هم صدای پای آب در گوش آسیاب های تاریخی کاخک شنیده می شود و این آسیاب ها یکی از آثار بجا مانده از دوران قاجاریه است که تا چندی پیش به دلیل عدم مرمت؛ کارآیی خود را از دست داد و اکنون با رسیدگی لازم نقش این آسیاب ها در قلب تاریخ گناباد محفوظ است.               

به گزارش ملت آنلاین و به نقل از مهر، آسیاب های آبی کاخک یکی از میراث دوران قاجار است. این اثر تاریخی در سالهای گذشته تثبیت، استحکام بخشی و مرمت شده، البته آسیاب های این سرزمین کهن دارای قدمت دیرینه ای است و این امر باعث شده تا این آثار تاریخی در محاصره باستان شناسان باشد تا هر روز قسمتی از شگفتی های این اثر را کشف کنند.

آسیاب آبی کاخک پاتوق باستان شناسان

این محل دیرزمانی است که پاتوق باستان شناسان و پژوهشگران تاریخ است و این امر نشانگر اهمیت و ارزش والای آسیاب های آبی است زیرا اغلب گردشگران و مسافران پس از غرق شدن در جاذبه های این اثر تاریخی دل به شگفتی ها و مزایای آن می سپارند و جویای دانستن راز آسیاب هایند و با ذهن پرسشگر خویش سوالات متعددی را در این رابطه از باستان شناسان می پرسند.

آسیاب های آبی دستگاهی است که برای خورد کردن گندم و سایر غلات و برای درست کردن آرد ایجاد شده است و با استفاده از تکنیک سرعت آب و یا فشار آب کار می کند. در ایران تقریبا در هر شهری در قدیم آسیاب آبی وجود داشته و امروزه تقریبا چند مورد آسیاب نظیر آنچه در کاخک وجود دارد هنوز کار می کنند.

احیای مسیر راه آب

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با اعلام اینکه آسیاب های آبی پارک آبشار کاخک مرمت شده است، گفت: در حال حاضر قسمت هایی از آسیاب بالا دست، بند کشی جداره های بیرونی، فضای پره های سنگ آسیاب، احیای مسیر راه آب و احیای آتش انداز جهت باز زنده سازی مرمت شده است.

امان الله نوروزی افزود: بعضی از قسمت های این بنا در سالهای گذشته تثبیت، استحکام بخشی و مرمت شده و در این راستا نیازمند مشارکت شهرداری کاخک نسبت به تکمیل و فعالیت مجدد این اثر تاریخی هستیم.

وجود قابلیت باز زنده سازی این اثر تاریخی

وی با بیان اینکه آسیاب ها آبی کاخک یکی از آثار زیبای به جا مانده از دوران قاجاریه است که در منطقه نمونه گردشگری پارک آبشار کاخک واقع شده، اظهار کرد: با توجه به سالم ماندن قسمتهای اصلی بنا قابلیت باز زنده سازی این اثر تاریخی وجود دارد و از این بنا می توان به عنوان یک اثر مهم در جذب گردشگر استفاده کرد.

نوروزی افزود: این اثر تاریخی به شماره 6432 در سال 81 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و باید از ظرفیتها و قابلیت های این آسیاب های آبی در جهت رونق صنعت گردشگری و اشتغالزایی بهره گرفت.

کهن ترین کشف بشر در گناباد

یک پژوهشگر تاریخ گفت: آسیاب یکی از کهن ترین دستاوردهای صنعتی انسان است که با نیروی آب کار می کند و در این راستا آسیاب های آبی کاخک کهن ترین کشف بشر در گناباد است.

وی افزود: مردمان گناباد با کمک آب قنوات و چشمه های موجود آسیاب های متعددی در مناطق مختلف گناباد ساختند که بعضی چون آسیاب های دشت شوراب و چاه فالیز در بیابان و برخی مانند آسیب های کاخک، کلات، سنو در مناطق کوهستانی واقع شده اند.

سهراب دهقانی اضافه کرد: در حال حاضر بقایای معماری این آسیاب ها در میان دره ای به فاصله کمی از شهر کاخک واقع شده است.

آبشار کاخک تنها منبع اصلی انرژی چرخش «چرخ پره» است

این پژوهشگر اظهار کرد: این سازه های آبی که بیشتر در مناطق کوهستانی ساخته می شد با استفاده از شیب های تند و آب سرشار قنات ها غلات اهالی را به نحوی مطلوب به آرد تبدیل می کرده است. آبشار کاخک در کنار بقایای آسیاب ها تنها منبع اصلی انرژی چرخش «چرخ پره» بوده که در کنار مخزن استوانه ای شکل سنگی به نام تنوره قرار داشته است آب پس از ریزش از بالای تنوره به شدت از محفظه ای باریک خارج شده و به بیرون فوران می کند که در نتیجه چرخ پره را به گردش می آورد و این چرخ از طریق محوری عمودی به سنگ زیرین آسیاب منتقل می شود.

دهقانی افزود: بر راس محور یا تیر قطعه ای آهنی متصل است بنام تنوره که در حفره ایجاد شده در سنگ زیرین جای می گیرد و با آن درگیر می شود به این ترتیب محور سنگ به گردش درمی آورد و غلات ریخته شده در لای سنگ ها را آرد می کند.

سرعت چرخش سنگ ها با چوپشنه کم یا زیاد می شود

این پژوهشگر تصریح کرد: «دل» محلی است که غلات در آن ذخیره می شود که با استفاده از قطعه ای چوبی به نام «دل چوپش» ریزش گندم از این محفظه کنترل می شود که با تبلک وسیله چوبی دیگری است که با لرزش بر روی سنگ باعث ریزش گندم از «دل بره» می شود.

وی می افزود: در پایان این فعالیت غله آرد شده از طریق رخنه ایجاد شده در کنار محفظه سنگ به داخل فضای گود شده گچ اندود موسوم به پرخو می ریزد و در آنجا انبار می شوداز دیگر قطعات آسیاب ها می توان به پشنه و چوپشنه اشاره کرد که با استفاده از آنها سرعت چرخش سنگ ها کم یا زیاد می شود.

دهقانی معتقد است؛ آسیاب های آبی یکی از آثار ارزشمند تاریخی، معماری و گردشگری گناباد بوده و آنچه امروز به عنوان آسیاب های آبی شناخته می شود، مجموعه ای است از سازه های آبی که در گذشته به عنوان بند و آسیاب استفاده می شده است.

در حال حاضر صدای پای آب در گوش آسیاب های تاریخی کاخک شنیده می شود و این ثروت عظیم و نعمتی بزرگ تا همیشه در قلب تاریخ گناباد ثبت و محفوظ است

 
 
 
                                   منبع : ملت آنلاین


دارآویختن 6 روباه، دشمن محیط زیست را منفور کرد

   زاهدان - ایرنا - یک روستایی اهل دهستان کیشکور از توابع شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان در اقدامی نادر برای تنبیه روباه ها و جلوگیری از حمله به مرغ هایش 6 روباه را به دار آویخت.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از منابع محلی این روستایی به زعم خود با آویزان کردن 6 روباه قصد ترس و وحشت سایر روباه ها را داشته است تا به مرغ ها حمله نکنند.
اقدام این فرد موجب ناراحتی سایر اهالی روستا شده است بطوری که ریش سفیدان و روحانیون منطقه با تذکر به وی خواستار حفظ و صیانت از حیات وحش شدند.
در همین ارتباط مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان شنبه شب در گفت و گو با ایرنا از پیگیری این موضوع خبر داد و تصریح کرد: فرد متخلف را از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.
ˈخسرو افسریˈ خاطرنشان کرد: روستاییان سیستان و بلوچستان بر اساس باورهای سنتی همواره نه تنها از حیوانات حمایت و صیانت کرده اند بلکه با محیط بانان نیز همکاری مستمری داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اهالی شهرستان سرباز به تمساح های گاندو که هر از چند گاه در کنار برکه ها دام های آنها را شکار می کنند، هیچ آسیبی وارد نمی کنند زیرا معتقدند تمساح موجب برکت و فراوانی آب می شود.
شهرستان مرزی سرباز به مرکزیت شهر راسک در 500 کیلومتری جنوب زاهدان با هوای گرم و مرطوب قطب کشاورزی بویژه تولید میوه های استوایی همچون انبه و موز است.
همچنین رودخانه سرباز که در این شهرستان جریان دارد علاوه بر میزبانی پرندگان مهاجر در زمستان محل اصلی زیست تمساح های پوزه کوتاه ایرانی موسوم به گاندو است که طی سالهای اخیر باعث جذب گردشگر و توریست شده است.
هم اکنون حدود 50 تمساح در ایستگاه تحقیقات زیستی ˈریکوکشˈ در روستای ˈدرگسˈ شهرستان سرباز تحت مراقبت قرار دارند و بازدید از آن برای عموم آزاد است.
روستای درگس در کیلومتر 30 جاده جکیگور - چابهار قرار دارد.

 

                                        منبع : خبرگزاری ایرنا