درخواست ظهور اف برای سرمایه گذاری در تاجیکستان
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 3334
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات

 

شکورجان ظهوراف، رئیس پارلمان تاجیکستان از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دعوت کرده است که در طرحهای بزرگ سرمایه‌گذاری این کشور شرکت کنند.

آقای ظهوراف که روز چهارشنبه ۱۹ فوریه در کنفرانس همکاری‌های اسلامی در تهران، پایتخت ایران سخنرانی می‌کرد، بنیاد خطوط بلندشدت انتقال برق، راههای آهن، لوله‌های آبرسانی و نفت و گاز را از جمله چنین طرح‌ها ارزیابی کرد. به گفته آقای ظهوراف، در صورت احداث خط انتقال نیروی برق از قرقیزیستان و تاجیکستان به افغانستان و پاکستان موسوم به "CASA-۱۰۰۰" کشورهای آسیای مرکزی در فصل تابستان نیروی برق اضافی را به دو کشور آسیای جنوبی صادر خواهند کرد.

هزینه طرح مذکور ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است و بانک جهانی، بانک توسعه آسیایی و بانک توسعه اسلامی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در آن ابراز داشته‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان ذخایر نیروی برق آبی کشور را سالیانه ۵۲۷ میلیارد کیلووات/ساعت ارزیابی کرده و گفته است که فعلا تنها ۳.۲ درصد این ذخایر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته او، تاجیکستان در صدد است تا سال ۲۰۲۰ سالیانه به مقدار ۳۰ میلیارد کیلووات/ساعت نیروی برق آبی تولید کند که نیازهای این کشور را به نیروی برق کاملا برآورده ساخته و بخشی از این نیروی برق به کشورهای خارجی صادر خواهد شد.

همچنین، تاجیکستان با کشورهای منطقه در مورد بنیاد راه آهن تاجیکستان-افغانستان-ترکمنستان، خط لوله آب آشامیدنی از تاجیکستان به ایران و لوله نفت و گاز از ایران به تاجیکستان موافقتنامه های را امضا کرده است.

شکورجان ظهوراف گفته است: "این طرح ها جوابگوی منفعت های نه تنها کشورهای اجراکننده آنها، بلکه در مجموع، به سود کل دولت های عضو سازمان همکاری های اسلامی می‌باشد و اطمینان دارم که کشورهای عضو این سازمان در این زمینه کمک خود را جهت به آخر رساندن طرح های مذکور دریغ نمی‌دارند."

                                                                               منبع : امت آنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: