مساجدبزرگ جهان
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 96
بازدید ماه : 257
بازدید کل : 3416
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات
یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : گلستانی       

مساجد بزرگ جهان به روایت تصویر    

 
 
 مساجد بزرگ جهان به روایت تصویر
 
مسجدالحرام، مسجدالنبی(ص)، پادشاهی، استقلال، جهان  نما، حسن ثانی و ملک فیصل در میان ۱۰ مسجد بزرگ جهان قرار دارند.

 

به گزارش شفقنا افغانستان مساجد در کشورهای جهان،قطب دینی آن کشورها محسوب می شود. در این میان ده مسجد بزرگ جهان که برجسته هستند، معرفی می شوند.

 

مسجد الحرام در مکه مکرمه مسجد  الحرام از نخستین مساجد بزرگ جهان است که بیش از 400 هزار متر مربع مساحت  دارد که پیش بینی می شود مساحت این مسجد پس از توسعه افزایش یابد.

 

مسجد النبی(ص) در مدینه منوره مساحت  مسجد النبی(ص) به 165 هزار و 500 متر مربع می رسد و در قلب شهر مدینه  منوره به شمار می رود و این مسجدی است که پیامبر اکرم(ص) بنا کرده است و  نزدیک به 650 هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

مسجد استقلال در اندونزی مساحت  مسجد استقلال 95 هزار متر مربع است و در جاکارتا واقع شده است و در چند  طبقه ساخته شده است. این مسجد برای 120 هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

مسجد پادشاهی در پاکستان مساحت مسجد پادشاهی در پاکستان به 30 هزار متر مربع می رسد و یکی از آثار قدیمی این کشور محسوب می شود. این  مسجد برای حدود 110 هزار نمازگزار ظرفیت دارد و داخل مسجد را ده هزار نفر  توسعه داده اند و حیاط ان نیز برای صد هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

مسجد حسن ثانی در مراکش مساحت  مسجد حسن ثانی به 90 هزار متر مربع می رسد و در دار البیضاء مراکش واقع  شده است و مناره اندلسی آن 210 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین  ساختمانهای دینی جهان است و سال 1987 میلادی در زمان حسن ثانی ساخته شده  است و برای 105 هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

مسجد ملک فیصل در پاکستان مساحت  مسجد ملک فیصل به 43 هزار متر مربع می رسد و در اسلام آباد پاکستان واقع  شده است و یکی از آثار دینی شهر اسلام آباد محسوب می شود و سال 1976 میلادی  به مبلغ 120 میلیون دلار ساخته شده است. این مسجد برای 100 هزار نمازگزار  ظرفیت دارد.

 

مسجدجامع در هند مسجد  جامع هند با نام « جهان نما» از مساجد بزرگ جهان است که برای 85 هزار  نمازگزار ظرفیت دارد و شاه جیهان در تاج محل آن را تاسیس کرده است. مساحت مسجد را تا ده هزار نفر از داخل توسعه داده اند و برای 75 هزار نفر حیاط مسجد ظرفیت دارد.

 


مسجد شیخ زاید در امارات مسجد  شیخ زاید معروف به مسجد کبیر در مساحت 22 هزار متر مربع است و در ابوظبی  واقع شده است. این مسجد برای 40 هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

 

مسجد بیت المکرم در بنگلادش مسجد جامع بیت المکرم در قلب داکا واقع شده است و برای حدود 40 هزار نمازگزار ظرفیت دارد و معماری آن شبیه به کعبه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: