اخبار گوناگون
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 258
بازدید کل : 3417
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات
پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 17:37 ::  نويسنده : گلستانی       

                                    نامگذاری یک خیابان درایران به نام حضرت عمررضی الله عنه

 

درراستای عملی شدن وحدت اسلامی و احترام به عقایداهل سنت در

شهر سقز، یکی از خیابان‌ها به نام “حضرت عمر رضی الله عنه” نام‌گذاری گردیده است که موجب خوش‌حالی اهالی اهل‌سنت کردستان و خصوصا مردم شریف شهر سقز شده است.

این اقدام منطقی، خردمندانی و عقلانی شهرداری شهر سقز نشان می‌دهد که فضا برای عملی شدن وحدت اسلامی متلطف شده است که مردم بنا بر اعتقادات خویش بتوانند اسامی خیابان‌های شهر خودشان را انتخاب کنند و بدین وسیله‌ی گامی ملموس جهت اخودت اسلامی برداشته شود.

عمر رضی الله عنه، دومین خلیفه‌ی مسلمانان، نزد اهل‌سنت جایگاه ویژه‌ای دارد و مورد احترام آنان می‌باشد، همان‌طور که سایر صحابه از جمله ابوبکر، عثمان و علی رضی الله عنهم مورد احترام آنان می‌باشند. عمر رضی الله عنه، پدرزن پیامبر خدا صلى الله علیه وسلم می‌باشد و در کنار این، داماد ایشان نیز محسوب می‌شود؛ زیرا نوه‌ی آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم ـ دختر علی و فاطمه رضی الله عنهما ـ در نکاح ایشان بوده است. حضرت علی رضی الله عنه سمت مشاور و قاضی خلیفه‌ی دوم مسلمانان را برعهده داشته است که برخی از مشاوره‌های ایشان به خلیفه، در کتاب نهج البلاغه منقول است.

اما این کار، گویا به مذاق برخی افراد که بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند خوش نیامده است و به شدت آن را مورد نکوهش و هجمه قرار داده‌اند و ….

قابل ذکر است، بیش‌تر اهالی شهر سقز از نژاد “کرد” و اهل سنت هستند. این شهر در شمال ‌غربی شهر “سنندج” و در فاصله‌ی ۱۹۸ کیلومتری آن واقع شده است

منبع : سایت سنت آنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: