درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 3322
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات

                چه کار کنم که فرزندم نماز بخواند

 

 

                                            لطفا ادامه مطلب را کلیک کنید



ادامه مطلب ...


 

فیلم موهن «بی‌گناهی مسلمانان» دوباره در یوتیوب قرار می‌گیرد

 

85880763172287241291660045045

فیلم توهین‌آمیز «بی‌گناهی مسلمانان» که به دلیل شکایت یکی از بازیگرانش نسبت به عوض شدن دیالوگ‌های او، از یوتیوب برداشته‌ شده بود، دوباره در این سایت قرار می‌گیرد.

 

چندی پیش فیلم بی‌گناهی مسلمانان به دلیل شکایت سیندی لی‌گارسیا، یکی از بازیگران آن برای عوض شدن دیالوگ‌های او و عدم رضایت وی از نسخه نهایی این فیلم از روی یوتیوب برداشته شد. جالب اینجا است که این فیلم که در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ساخته شده، در پی اعتراض‌های گسترده مسلمانان جهان از یوتیوب برداشته نشده بود. دادگاه آمریکا به تازگی پس از بررسی شکایت گارسیا، دستور داد که این فیلم در صورت حذف بخش‌هایی که این بازیگر در آن حضور دارد، می‌تواند دوباره بر یوتیوب قرار بگیرد.

 

                                                                             منبع: ایکنا



چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:سیستان , بلوچستان , مظلوم , محروم , :: 9:15 ::  نويسنده : گلستانی       

 

سیستان و بلوچستان، محروم یا مظلوم

 

892378963

 

سیستان و بلوچستان همواره و در طول دوران به واژه محرومیت اشتهار داشته است اما برخی کارشناسان معتقدند این استان محروم نیست و استفاده از این واژگان بیشتر توسط مسوولان ادوار مختلف و به عنوان سرپوشی برای کم کاریها و ضعف عملکرد خودشان به کار رفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن عمید در لغتنامه خود واژه محروم را معادل ˈناامیدیˈ و ˈبی‌بهره بودنˈ ترجمه کرده است در حالی‌که به اذعان کارشناسان، استان سیستان و بلوچستان نه تنها از نعمت‌های بی شمار الهی بی بهره نیست بلکه سرشار از مزیت های نسبی است و حتی تصور داشتن این همه نعمت موجی از امید را در دل زنده می کند.

کافی است فقط چند مزیت سیستان و بلوچستان واگویه شود تا ثابت شود این استان گنجی از استعدادهای پنهان اما کمتر شکوفا شده را داراست:

*وجود حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و خاکی فقط یکی از مزیتهای ژئوپلتیکی سیستان و بلوچستان است که برخی کشورهای بزرگ و توسعه یافته در آرزو و رویای داشتن حتی یک کیلومتر مرز آبی هستند.

*حتی شاید برای هم‌وطنان ایرانی نیز تازگی داشته و تعجب آور باشد که سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از معدود استان‌های ایران دارای ۶ فرودگاه است که فقط یک مورد آن عملیاتی نیست و بقیه دارای پروازهای منظم به اقصی نقاط ایران و جهان هستند.

*در زمان حاضر افزون بر ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان تحصیل علم می کنند و در این بین دانشگاه سیستان و بلوچستان که پروتکل های همکاری زیادی با مراکز علمی کشورهای مختلف دنیا در آمریکا، اروپا و آسیا دارد از معدود دانشگاه‌های ایران با ظرفیت بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. پردیس این دانشگاه نیز از زیباترین پردیس‌های دانشگاهی ایران است.

* بنادر چابهار و کنارک، بندر چابهار به عنوان یکی از چهار کرویدور مهم جهان دارای اهمیت است، جمهوری اسلامی ایران از طریق چابهار به آب‌های آزاد بین المللی و اقیانوس دسترسی دارد از دیگر سو بندر کنارک نیز یکی از مهم‌ترین مراکز شیلات کشور است که یک مورد آن فقط ۹۰ درصد ماهی تون ایران در این شهرستان تولید می شود.

* سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از معدود استان‌های ایران دارای هفت تا ۱۰ بازارچه مرزی فعال و غیرفعال در شمال و جنوب برای مراودات تجاری و ترانزیتی با کشورهای ایران با افغانستان و پاکستان است. همچنین این خطه زرخیز از معدود استان های کشور دارای راه آهن بین المللی است که کشور پاکستان را از طریق ایران به سایر کشورهای همجوار متصل می کند.

*از سیستان و بلوچستان به عنوان رنگین کمان ذخایر معدنی یاد می شود به طوری که بدون احتساب معادن غیرفعال هم اینک ۳۱۱ معدن فعال در استان وجود دارد. طلا، مس، خاک صنعتی، کائولن، تیتانیوم، مرمر و سیلیس بخش کوچکی از ذخایر پرعیار استان است.

* گردشگری، شاید در نگاه عده ای سیستان و بلوچستان سرزمینی خشن و فاقد جذابیت‌های دیدنی متصور شود اما این استان چشم اندازهای فوق العاده بدیع و کم نظیر دارد که به سبب بکر و دست نخورده ماندن فرصت خوبی برای تمام گردشگران به ویژه جستجوگران سرزمین های ناشناخته، فراهم آورده است.

مناظر زیبای حوزه آبریز هامون و هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات تفتان چهارمین قله بلند ایران در مرکز استان و رودخانه های پرآب، باغات موز، انبه، چیکو، گواوا و سایر میوه های استوایی، شالیزار، نخیلات خرما و سواحل کنارک و چابهار در کنار صنایع دستی و صیادی در جنوب این خطه از میهن اسلامی همچون فیلمی زیبا روبروی چشم بیننده رژه می رود.

مطابق آمار حدود ۱۰ هزار اثر تاریخی، باستانی و طبیعی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تاکنون بیش از سه هزار اثر آن ثبت و یک هزار و ۶۵۰ مورد در فهرست آثار ملی جای گرفته است.

از طرفی طبیعت چهار فصل سیستان و بلوچستان در شمال تولیداتی همچون غله، انگور، هندوانه، خربزه و علوفه در مناطق مرکزی زردآلو، آلو، انار و انگور منحصر به فرد و در جنوب میوه های استوایی و گرمسیری بویژه موز، انبه، گواوا، چیکو، برنج، سبزی و صیفی جات را مازاد بر نیاز استان تولید می کند…

اگر قرار باشد مزیت های نسبی سیستان و بلوچستان را همانطور که بخش کوچکی از آن به اختصار اشاره شد برشماریم این نوشتار به اطناب هم‌چنان ادامه خواهد یافت پس نتیجه می گیریم که نام بردن از این خطه زرخیز میهن اسلامی به عنوان محروم (در معنای لغوی به معنای بی بهره بودن) شاید خیلی شایسته نباشد و بهتر باشد آن را به مظلوم تعبیر کنیم که با وجود این همه نعمت های خدادادی به سبب استفاده نادرست از مواهب الهی، غالب مردمان آن به لحاظ درآمد سرانه وضعیت مطلوبی نداشته و در نهایت فقر به سر می برند.

بنابراین می توان ادعا کرد از جمله ظلم و آسیب‌هایی که همواره بر این استان روا شده اجرای طرح‌های مقطعی و بدون مطالعه دراز مدت بوده است که این عامل طرح‌های توسعه ای منطقه را ابتر و یا کم اثر کرده است از دیگر سو نسخه های پیچیده شده برای سیستان و بلوچستان مشابه سایر استان‌ها و بدون توجه به موقعیت خاص، خرده فرهنگ‌ها و آمایش سرزمین تدوین شده است در حالی‌که این استان با حدود ۱۲ درصد مساحت کشور و افزون بر ۲٫۶ میلیون نفر جمعیت از اهمیت راهبردی در حوزه اقتصادی و سیاسی برخوردار است.

از دیگر سو به اعتقاد برخی کارشناسان که بعضا مسوولان نیز بر آن صحه گذاشته اند، بخشی نگری دستگاه‌های مختلف و نگاه غالب امنیتی جدی‌ترین آسیب را به ویژه به حوزه تجارت که مزیت این استان مرزی محسوب می شود، وارد کرده است.

این معضل به قدری آسیب آفرین شده است که نه تنها استعدادهای ترانزیتی، مرزی و تجاری سیستان و بلوچستان شکوفا نشده است بلکه حتی در سطح نازل تجارت چمدانی و کوله باری نیز مرزنشینان استان هنوز نتوانسته اند از سهمیه تجارت ۲۰ میلیون ریالی خود که مصوبه و مورد تاکید دولت است به سبب سخت گیری‌های بی مورد و بخشی نگری یک نهاد استفاده کنند.

مطابق اطلاعات موثق نگارنده، این نهاد به قدری از حوزه اختیارات خود پا را فراتر گذاشته است که چندی پیش یک مسوول رده پایین آن به مدت ۴۰ دقیقه فرماندار یکی از شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان را در داخل بازارچه مرزی توقیف و شوربختانه‌تر این‌که در مقابل مقام مافوق این اقدام خود را مثبت و در راستای قدرت نمایی دستگاهش ارزیابی کرده است و البته این رویکرد غیرسازنده در برخی دیگر نهادهای استان نیز وجود دارد.

بر این اساس اعتقاد نویسنده، پژوهشگر و ایران شناس معاصر بیراه نیست که می گوید: رویکرد برخی مدیران به خودی خود مانع توسعه سیستان و بلوچستان است از دیگر سو تاریخ استان نشان می دهد علاوه بر قوم بلوچ و سیستانی دیگر اقوام ایرانی هم‌چون آذری، یزدی، خراسانی (به ویژه بیرجندی) و کرمانی در توسعه و تمدن آن نقش داشته اند لذا در اولین گام باید با بزرگان این گروه‌ها نشست هایی برگزار و ضمن شنیدن نقطه نظراتشان از آن‌ها در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بهره گرفت.

دکتر ˈایرج افشار سیستانیˈ معتقد است: بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم و ارتقای شاخص های امنیتی سیستان و بلوچستان با تکیه بر توان و مزیت های داخلی منطقه و احترام به نظرات بزرگان و ریش سفیدان طوایف و اقوام اعم از بومی و غیربومی ممکن است.

نویسنده ۱۵۰ کتاب در زمینه های اجتماعی و جغرافیای سیاسی و اقتصادی، افزود: به عنوان یک پژوهشگر میدانی که راجع فرهنگ و رسوم تمام ایلات و عشایر و اقوام ایران مطالعه و کتاب نوشته است عرض می کنم از جمله آسیب‌های وارده به سیستان و بلوچستان استفاده نابجا از ماموران، کارمندان، مدیران و قوای نظامی و انتظامی دیگر استان‌ها در پست های حساس و کلیدی منطقه بوده است.

نویسنده و چهره ماندگار ایرانی از دیار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بی توجهی به آداب و رسوم سیستان و بلوچستان و توهین به شخصیت مردمان این خطه از سوی برخی مسوولان و کارمندان کم تجربه در طول تاریخ که شاید عمدی نیز در کار نبوده است باعث یاغی شدن برخی نوجوانان و جوانان منطقه شده و آن‌ها را به سوی خشونت سوق داد که زیان آن را تمام کشور متحمل شد.

وی با بیان این‌که نگاه ویژه به مرز و گردشگری به عنوان دو منبع پایدار درآمدی باید به راهبرد تبدیل شود، گفت: مادامی که جاده های دسترسی مناسب و کمپ های اقامتی در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد سخن گفتن از توسعه گردشگری فقط شعار دادن است.

پژوهشگر تاریخ و جغرافیای ایران با بیان اینکه گردشگری ایران ظرفیت جذب توریست اندکی دارد، ابراز داشت: در کمتر راه ارتباطی کشور یک سرویس بهداشتی عمومی وجود دارد و از این حیث سیستان و بلوچستان وضعیت اسف باری دارد.

افشار سیستانی همچنین گفت: توسعه کمی و کیفی بازارچه های مرزی و آزاد سازی تجارت چمدانی در مرزهای سیستان و بلوچستان با خود رفاه اجتماعی و به تبع آن امنیت پایدار پدید می آورد.

و در پایان اینکه برخی طرح‌های اجرا نشده هم‌چون ایجاد و استقرار پنجره واحد گمرکی در زاهدان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سیستان (مرز افغانستان) و منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه (مرز پاکستان) و راه اندازی خط کشتی رانی چابهار – بندرعباس – دبی نیز می تواند باعث به فعل درآمدن برخی مزیت های این ˈاستان مظلومˈ و به تبع آن افزایش درآمد سرانه ˈمردم محرومˈ آن شود.

* محمد مهدی کرمانی / رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان (خبرگزاری ایرنا)



چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:تبعیض , اجحاف , حق کشی ,خشونت , :: 9:5 ::  نويسنده : گلستانی       

مولانا عبدالحمید: حق‏کشی‏، اجحاف‏ و تبعیض‏ از عوامل ترویج خشونت‏ اند

مولانا عبدالحمید: حق‏کشی‏، اجحاف‏ و تبعیض‏ از عوامل ترویج خشونت‏ اند

 

اشاره: شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید همواره بر لزوم دوری از جنگ و خشونت و ایجاد فضای گفتمان و مذاکره تاکید داشته و شنیدن حرف مردم و رسیدگی به مشکلات آنها توسط حکومت‌ها را بهترین راه مبارزه با گسترش افراط‌گرایی و خشونت‌طلبی در جهان می‌دانند.

 

                                                 لطفا ادامه مطلب را کلیک کنید

 

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:مصر , حماس , ممنوعیت حماس , :: 8:1 ::  نويسنده : گلستانی       

 

دادگاهی در قاهره فعالیت جنبش”حماس” در مصر را ممنوع کرد

 
5632873
 
 
دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و کنترل دفاتر آن در قاهره داد.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، این حکم در پاسخ به دادخواست قضایی ارائه شده از سوی سمیر صبری وکیل حقوقی مصری علیه عدلی منصور رئیس جمهور انتصابی ارتش و محمد ابراهیم نخست وزیر و وزیر کشور دولت کودتاگر مصر و درخواست از آنها برای معرفی فوری جنبش حماس به عنوان “سازمان تروریستی” صادر شده است.

 

در دادخواست مذکور آمده است که بسیاری از کشورها نام حماس را نیز مانند جماعت اخوان المسلمین که روابط تنگاتنگی با هم دارند، در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند.

 

این در حالی است که موسی ابو مرزوق عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش حماس نیز از زمان بروز حوادث سوریه در مصر اقامت دارد و برخی منابع مدعی شده اند که همسر وی اخیرا به غزه نقل مکان کرده است.

 

گفتنی است که این حکم همزمان با جنگ تبلیغاتی رسانه های مصر علیه جنبش حماس صورت می گیرد که از زمان کودتا علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر آغاز شده است. در همین راستا، مرسی اخیرا به اتهام جاسوسی برای جنبش حماس مورد محاکمه قرار گرفت و علاوه بر این، جنبش حماس نیز متهم به حمله به زندان های مصری و آزادی رهبران جماعت اخوان المسلمین از آن شده است.

 

مصر در دسامبر گذشته در اقدامی مشابه گروه اخوان المسلمین این کشور را ، سازمانی تروریستی اعلام کرده بود.

در همین حال عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: این اقدام که حماس یک سازمان تروریستی در مصر به شمار بیاید، امری بسیار خطرناک است و راه را در مقابل اسرائیل برای حمله به نوار غزه باز می‌ کند.

الرشق اقدام دادگاه مصری “یک خدمت مجانی برای اشغالگران اسرائیلی ” به شمار آورد.

 



اخبار پرونده‌های «زنجانی»، «رحیمی»، «مرتضوی»، «قالیباف»...

 

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال همین خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در سال 88 زنجانی گاز اشک‌آور و فلفل را تهیه کرده است، گفت: این موضوع را نشنیده‌ام و از آن بی‌اطلاع هستیم               

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز - 12 اسفندماه - در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی، رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند.

                                                                 لطفا ادامه مطلب را کلیک کنید



ادامه مطلب ...


 

 

                         مردم کلاله بیش از 34 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

 

       کلاله - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)کلاله، میزان زکات جمع آوری شده امسال را 34میلیاردو172میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مردم این شهرستان در پرداخت فریضه زکات رتبه اول استان گلستان راکسب کردند.

 

آخوند ˈامان دردی کوچک نژاد ˈ روزسه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زکات جمع آوری شده در هر منطقه صرف نیازهای مردم و عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می شود.


وی گفت: یکی ازکشاورزان شهرستان 700 میلیون ریال زکات خود را به خرید یک دستگاه دیالیزاختصاص داد که این دستگاه خریداری و دربیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)کلاله نصب شد و از آن بیماران کلیوی منطقه،استفاده می کنند.
وی گفت: 14 میلیارد و 893 میلیون ریال از زکات جمع‎آوری شده و تشویقی دولت برای پروژه های عمرانی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه، خانه عالم و قرآن، پروژه های دهیاری و استانداری، پروژه های بسیج و سپاه، حوزه علمیه و طرح‎های مشابه هزینه شده است.


آخوند کوچک نژاد خاطر نشان کرد: همچنین 22 میلیارد و 755 میلیون ریال برای طرح های حمایتی از قبیل درمان، تحصیل، ازدواج، آزادی زندانیان (بدهکاران دیه غیر عمد) مسکن و سایر موارد حمایتی در شهرستان هزینه شده است.
به گفته وی، شورای زکات کلاله با مشارکت ائمه جمه وجماعت، روحانیون و رابطین زکات، برای ترویج این فریضه الهی در بین اقشار مختلف مردم تلاش‎های بسیاری را انجام   می دهد.

 

                                                         منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی



سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : گلستانی       

 

 
نامه صدها نفر از اهالی فرهنگ و رسانه برای آزادی مرزبانان ایرانی/سربازان ما را آزاد کنید

تعداد زیادی از اهالی سینما و فرهنگ در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل شخصیت‌های بین المللی و دولت پاکستان، از آنها خواستند مرزبانان ربوده شده ایران را آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد زیادی از اهالی سینما و فرهنگ در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل، شخصیت های بین المللی و دولت پاکستان، از آنها خواستند مرزبانان ربوده شده ایران را آزاد کنند.

متن بیانیه  جمعی از هنرمندان ایران به شرح ذیل است:

   سربازان وطن ما را آزاد کنید

 

ما هنرمندان ایران با هر سلیقه و نگرش، ازهمه مقامات مسئول و با نفوذ جهان ، سازمان ملل و نیز دولت دوست و همجوار پاکستان درخواست داریم ، تا به عنوان عملی انساندوستانه ، همه توان خودرا بکار گیرند که هرچه زودتر جوانان ما ، این سربازان بیگناه به گروگان گرفته شده در مرزهای جنوب شرقی کشورمان ، به دامان گرم خانواده های نگرانشان بازگردند.

عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی

 

                                                        اسامی بترتیب زمان  تایید و امضاء:

 

پرویز پرستویی، نرگس آبیار، رضا کیانیان، مرتضی سرهنگی، هدایت الله بهبودی، کیومرث پوراحمد، سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی، حمید فرخ‌نژاد، رخشان بنی‌اعتماد، مهتاب کرامتی، رویا نونهالی،  فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیرشهاب رضویان، محمدرضا شرف الدین، محمدمهدی عسگرپور، ناصر تقوایی، مرضیه وفامهر، اصغر فرهادی، مینو فرشچی، بهرام رادان، تهمینه میلانی، میترا حجار،  سهیلا گلستانی، احسان عبدی پور، محمود کلاری، اسحاق خانزادی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، درنا مدنی، رضا اعظمیان، جواد شمقدری، رامبد جوان، محسن امیریوسفی، رضا درمیشیان، مهدی سجاده‌چی، حسن فتحی، هانیه توسلی، امیر جعفری، مهناز افشار، صابر ابر، سحر دولتشاهی، گوهر خیراندیش، روح الله سهرابی، دانش اقباشاوی، مجتبی میرتهماسب، احمدرضا درویش، تقی علی‌قلی‌زاده، جعفر دهقان، مریلا زارعی، وحید موساییان، محمد علی سجادی، نادر مقدس، لیلا زارع، پژمان بازغی، رضا عطاران، محمد احسانی، شبنم مقدسی، کوروش سلیمانی، پرویز شیخ طادی، محمد رسول اف، رضا غفاری، جعفر پناهی، هنگامه قاضیانی، لیلا ارجمند، چکامه چمن ماه، مرتضی رزاق کریمی، نازنین فراهانی، علیرضا امینی، شهاب حسینی، امیر سماواتی، مهوش قادری، محسن قاضی مرادی، سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد، فرج الله سلحشور، روح الله حجازی، علی احمدزاده، فرشید نوابی، هومن اشکبوس، افشین هاشمی، کیوان کثیریان، سعید پرسا، محمدرضا برنجیان، امین میری، امیر اثباتی، مهرداد میرکیانی، شالیزه عارف‌پور، آتوسا راد، پرستو جلیلی، علی شادمان، بهزاد آزادی، سیدمحسن هاشمی، ناصر صفاریان، رضا داد، شیرین بزرگمهر، حبیب رضایی، حبیب احمدزاده، مجید ماهیچی، علی نجفی، رخساره قائم مقامی، محمدرضا جان پناه، لیلی گلستان، سعید عیسایی، مجید شتی، محمود غفاری، فرزانه طاهری، رعنا جوادی، لیلا نقدى پرى، محمدرضا عباسیان، عبدالله خسروی، مسعود ده‌نمکی، ابوالقاسم طالبی، سیدرضا شکراللهی، شهرام جعفری‌نژاد، امیرحسین یزدان‌بد، یونس تراکمه، آزاده اخلاقی، نوشین جعفری، مجید برزگر، لیلا نقدی پری، لیلی فرهادپور، نغمه ثمینی، خسرو سینایی، گیزلا وارگا سینایی، فتح الله جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، مهرداد صدیقیان، محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، ایمان راد، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی، طاها شجاع نوری، رضا شجاع نوری، صبا صمیمی، غزاله معتمد، الهام کردا، سعید چنگیزیان، رویا جاویدنیا، بهناز جعفری، بابک حمیدیان، اشکان خطیبی، عباس غزالی، پگاه اهنگرانی، هومن سیدی، مرجان اشرفی زاده، سینا گنجوی، حمید امجد، مهوش شبخ الاسلامی، زهره الحمدی، ناهید توسلی، فرهاد اصلانی، سیدمسعود صفوی، امیرحسین ثنائی، مژگان فرح آور مقدم، تهمورس پورناظری، سهراب پورناظری، سیاوش سرمدی، مازیار میری، کاوه سجادی حسینی، مهران ملکوتی،  سامان مقدم، علی قربانزاده، ژرژ هاشم‌زاده، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا برازنده، آناهید روستا، کامیاب عشایری،  لیلا پرهیزگار، نوید سجادی حسینی، کریم امینی، سجاد عظیمی، سیامک ادیب، امین قوامی، علیرضا حکیم‌زاده، اشکان فتاحی، جواد فراهانی، محمدرضا عزتخواه، صابر کامیان، اکبر دهقان، صادق مختاری، مینو عاشوری، محمدرضا امین زاده، ‌سیاوش حقیقی، ‌مهدی عظیمی میرآبادی، پژمان لشگری‌پور، محمدصادق باطنی، 

 

                                              اساتید دانشگاه هنر تهران

 

سعید کشن فلاح ،محمدرضا حسنایی ، سید محسن هاشمی ، صابر امامی ، فرزان سجودی ، فاطمه شکیب ، حمید دهقانپور ، اسماعیل بنی اردلان ،حسین فرخی ،محمد شهبا ، اسماعیل شفیعی ،فهیمه میرزا حسینی ، مژگان فرح اور مقدم ،معصومه علی نژاد مجید شیخ انصاری.

 

                                     روزنامه نگاران و سایر اصحاب فرهنگ

 

سیدنظام‌الدین موسوی، کامران قبادی، محسن یزدی، بهزاد شهبازی،‌ محمد حسین‌کلهر، احسان هوشیارگر، سیدحبیب موسوی، کیوان امجدیان، مریم فیروزفر، نرگس محمدی، زهره سعیدی، روح الله زندی‌فر، حسین سلیمی، حسن کربلایی، مصطفی وثو‌ق‌کیا، مقداد مددی، سمیه نبی، آزاده لرستانی،احسان عباسی،  ایزد مهرآفرین ، محمدرضا عبداللهی، فاطمه ملکی، سیدعلی حسینی، نفیسه اسماعیلی، محسن صادقی، رامین سفری، علیرضا پورصباغ، علیرضا نصیری، زهره رضایی، امیر ابیلی، علیرضا قرائتی، محمد تاجیک، فرزانه ابراهیم زاده، امیر توده روستا ، آسیه امینی ، ماهرخ شمس ، نازنین موسایی ، عسل عباسیان، نسرین بصیری، محسن اسکندری ، عادل مقدس ، مژ گان جمشیدی ، بیتا موسوی ، زهرا حق شعار ، پوریا آسترکی ، مرجانه پورحسین ، کیوان مهرگان ، شهرزاد همتی ، شیرین تولایی ، مهدی گنجعلی ، نگارخسروشاهی ، دریا نیلچی ، پریا پورنوری ، نرگس توسلیان ، منا افروغ ،محمدرضا جهان پناه،سهیلااکبری ، پریسا فرمان  ، باربد گلشیری ، بهروز شادلو ، الهام زمانی ،امیر احمدى آریان ، علیرضا رمضانی ، فیروزه صابر ، نوش آفرین عاطفی ، نیاز اسماعیل پور ، مژده دانش پژوه  ، سعید عباسپور ، افشین رضاپور ، ناهید طباطبایی، زهره بهروزی نیا، شیرین بزرگ مهر، آمن خادمی، طاهره یوسفی‬، مونا کامبد، ‫پرستو بیرانوند‬، ‫میثم سعادت‬، ‫سعید سیف‬، ‫راضیه عباسی، مطهره شفیعی،‌نغمه دانش، محمدجواد صابری،‬ ‫بنفشه رنجی،‬ ‫زهره علی حسینی، الهام لایقی، زینب کریمیان،  علیرضا مرادی، احسان حسینی نسب، هانیه نجد عطایی، حسین عبدالهی، یسرا بخاخ، وحید ونایی، ‌سلمان محمودی، مهدی محمودی، آزاده عطار، فتانه غلامی، حسن رستمی،‌ مریم نراقی، امیر بهاری، مهدی علاقه‌بند، راضیه زرگری،‌ حمید بهشتی، حمید بیاتی، زهرا مهدی زاده، حمید نورشمسی، احمد افشار، سعید الهی نیا، عباس کریمی، الهام نادری فرید، علی پوراحمدی، نسرین نیکنام، الناز اسکندری،‌سینا علیمحمدی، نگار شریف‌زاده، فهیمه کوه خضری، علی زادمهر، سپیده حیدرآبادی، محمدرضا نوریان، مریم عرفانیان، محمدمهدی نورقربانی،‌ لعیا بغدادی، بهاره دهقان‌زاده، مهدی تقوی، عسل اسماعیل‌زاده، هادی حسینی‌نژاد، بیتا ناصر، احسان رنجبران، کریم پورزبید، امیر توانا، مهدی مشکینی، زهرا عبدالمحمدی‬، مریم یوشی‌زاده، ‬‫حسین اسلامی فرد، علی عباسی مزار، محمدامین میرزایی، قاسم عزیزی، مریم عاقلی، فاطمه کاکویی، پریسا ساسانی، ‫سهیلا فلاحی، احسان کبیری، احمدرضا مسعودی، فاطمه موسوی،‌ حبیب الله ترکاشوند، نیوشا روزبان، مریم حاجی‌نوروزی، مهدی پورصفا، آروین مؤذن‌زاده، سیما حریان، کورش نور‬،‌‫محمدصفری‬، ‫نیوشا عباسی، محمد دوامی، ‫محمدرضا نادری گیسور، مریم نوروزی‬، ‫محمد عظیمی،‌ ‫یاسر یگانه، ‫کتایون مافی، فریبرز دارایی،‌‬ ‫عطیه موذن‬،‌ ‫مجید احمدی،‌آیدا اورنگ، حمیدهوشنگی، ابوالفضل فیضی‌خواه،‌ علی دایلی،‌ طاهره نمازی،‌مریم فلاحی

تعداد افرادی که این نامه را امضا می کنند در حال افزایش است.

 

                                               منبع : خبرگزاری فارس

 



سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : گلستانی       

 

ناامید کردن امید مردم خیانت است

 
 

با درايت امام (ره) و اصلاح قطعنامه، پيروزمندانه از جنگ بيرون آمديم، در شرایط فعلی نیزعقلانيت ماههاي پايان جنگ متبلوراست و مردم به كسي بيشترين رأي را دادند كه صحبت از اعتدال و عقلانيت می كرد

 

                               لطفا ادامه مطلب را کلیک کنید



ادامه مطلب ...


گزارش تکان دهنده از بچه فروشی در تهران: راحله 13 ساله، دو میلیون تومان!

مشتری دارد، او را تا دو و نیم میلیون تومان می‌خرند. برای چه تحویل شما بدهم؟» راحله سیزده سالش است، مادر مواد فروشش در زندان است و برادرش سرپرستی او را به عهده دارد. راحله شناسنامه ندارد. برادرش نمی‌خواهد او را تحویل موسسه خیریه دهد. «دو میلیون بده بچه را ببر هر جا که خواستی.»

این گزارش نیست، روایت نبض کند کودکانی است که هر روز آنها را سر چهارراه‌ها یا مترو می‌بینیم. نه می‌توانند بخوانند نه می‌توانند بنویسند، تنها چیزی که از همان ابتدا آموزش دیده‌اند کار کردن است. آنها از صبح کار می‌کنند تا شب پدر و مادرهای جعلی یا پدر و مادرهای خودشان با خیال راحت مواد بکشند. کارگرانی که اگر خوب کار کنند، خریداران فراوانی دارند. قیمت این کودکان برده را می‌پرسم: «از صد هزار تا پنج میلیون.»

 

                                                         بردگی به جای عاشقی

 

اینجا دروازه غار است، ناف تهران. سوار مترو که شوی، کمتر از یک ساعت به ایستگاه شوش می‌رسی و چند قدم پیاده که بیایی جایی سر در می‌آوری که انسانیت دود شده و به هوا رفته است. صبح‌ها خلوت و شب‌ها از زمین بچه می‌جوشد. نه عاشق می‌شوند، نه کودکی می‌کنند. وقتی به سن دوازده سیزده سالگی می‌رسند باید ازدواج کنند و بچه‌دار شوند. این چرخه زندگی کودکان برده است. راه دیگری مقابل پای آنها نیست، فکر می‌کنند حتما این صحیح‌ترین راه است. آنها را غربتی صدا می‌زنند.

از لب خط تا دروازه غار، خانه‌هایی را می‌بینی با حیاط‌هایی بزرگ و هشتی و اندرونی و بیرونی. در تمام این اتاق‌ها خانواده‌هایی زندگی می‌کنند با چند بچه. هر بچه سرمایه‌ای برای خانواده. برای این والدین، فرزند بیشتر، زندگی بهتر است، مواد بیشتر است و نشئگی عمیق‌تر.

 

                                           بیمارستانی شبیه به وال‌استریت

 

دختربچه ۱۴ ساله افغان سال پیش بچه‌دار شده بود. او حتی توان بلند کردن بچه را هم نداشت اما حالا بچه او پیش خودش نیست. نوزادش را سه میلیون تومان فروخته است. در این محله گروه دیگری نیز هستند کم‌تعدادتر از غربتی‌ها. به آنها فیوجی می‌گویند. اکثر مددکاران موسسات خیریه که با این خانواده‌ها سر و کار دارند، خرید و فروش بچه یا بچه‌دار شدن برای درآمدزایی را ناشی از فقر فرهنگی در بین این گروه‌ها می‌دانند. اینجا با بچه تجارت می‌کنند، مواد می‌کشند، زندگی می‌کنند و دست آخر هم سرنوشت تلخ‌تری در انتظارشان است. اینجا هر اتفاقی می‌افتد.

مردی به نام خسرو وجود دارد. به بچه‌ها پول می‌دهد و بعد آنها را به هزار شکل دیگر به بردگی می‌گیرد. کودکان موظف هستند که آخر شب با مقدار مشخصی پول به خانه برگردند. اگر پول کم آورده باشند، باید تن به کارهای دیگری دهند. ازدواج این بچه‌ها هیچ جایی ثبت نمی‌شود. نامشان جایی ثبت نمی‌شود. گویا روح هستند. برده‌هایی که فقط برای کار زاییده شده‌اند.

بیمارستان... در خیابان مولوی تهران است. بازاری برای خرید و فروش بچه؛ درست مانند وال استریت. یکی از دانشجویان پزشکی که آنجا کار می‌کند، می‌گوید: «خانم‌هایی به این بیمارستان می‌آمدند و بچه‌دار می‌شدند و می‌رفتند، حتی برای شیردهی کودک خود صبر نمی کردند. خیلی عجیب به نظر می رسید. اما همین خانم دو هفته بعد می‌آمد و برگه‌ای را که دست مردی بود امضا و پول ناچیزی دریافت می‌کرد، سپس بچه را به او تحویل می‌داد. به همین سادگی. اینجا زنان معتاد هم می‌آیند برای زایمان، اما خرج دو سه شب مصرفشان را می‌گیرند و کودک خود را می‌فروشند.»

بیایید برگردیم به دروازه غار. کوچه‌های باریک با جوی‌هایی که خشک شده است. بوی زباله می‌آید. دیوار سفید بزرگی دور جایی شبیه به میدان را گرفته است. از سوختگی‌های کنارش می‌توان فهمید که اینجا خوابگاه کارتن‌خواب‌هاست. یکی از آنها در میان زباله‌ها به ظرف برنجی می‌رسد و آهسته آهسته شروع به خوردن آن می‌کند.

 

                                                 فروش کودک به هر قیمتی

 

غربتی‌ها گروهی هستند که اصل خرید و فروش بچه‌ها متعلق به این گروه است. گروه‌های دیگر سعی می‌کنند که بیشتر بچه‌دار شوند تا پول بیشتری به چنگ بیاورند. مادری فرزند خود را یک و نیم میلیون تومان فروخته است. هنگامی که باردار بوده، بیمارستان نرفته زیرا قرار این بوده است که به محض اینکه بچه‌دار شد، باید او را به خریدار بدهد.

-                                          نمی‌خواستی بچه‌ات را نگه داری؟

-                                            چرا اما به پولش نیاز داشتم.

تمام مکالمه همین قدر طول می‌کشد. آنقدر مطمئن پاسخ می‌دهد که دیگر جای سوالی باقی نمی‌گذارد. بین خودشان و بچه، همیشه خودشان را انتخاب می‌کنند. مادر دیگری قرار بوده با فروش بچه به قیمت دویست هزار تومان لااقل خرج چند شبش را به دست آورد. زمانی که او تازه مواد مصرف کرده بوده، خریدار می‌آید و بچه را می‌برد، نه پولی پرداخت می‌شود، نه مادر چیزی یادش می‌آید. همه زندگی‌شان در پایپی شیشه‌ای خلاصه شده. پایپ هنوز در دستش هست. در حیاط خانه چند کودک بازی می‌کنند. کارگرانی که منتظر مشتری هستند، زمین یخ‌زده و آب سیاهی آنجا جریان دارد، بچه‌ها روی آنها سر می‌خورند و می‌خندند.

یکی از مددکاران اجتماعی محله می‌گوید: «موردی داشتیم که برای ساکت کردن نوزاد چهارماهه خودش به او متادون می‌داده و در کنار نوزاد شیشه مصرف می‌کردند که بچه دچار حمله‌های شدیدی شده بود. هر کاری می‌کردیم که بچه را از مادر بگیریم و او را درمان کنیم قبول نمی‌کرد. بعدا که با او صحبت کردیم به ما گفت بچه پنج میلیون تومان مشتری داشته است و اگر آن را به ما تحویل می‌داد مشتری بچه از دست می‌رفته اما به خاطر حال بد کودک مجبور شد و او را به ما داد.»

 

                                                                         کودکان اجاره‌ای

 

مسعود، مددکار اجتماعی و بلد محله است. او مسئول شناسایی دروازه غار و لب خط است. خانه‌ای را نشان می‌دهد که یک سال پیش توسط موسسه‌ای خیریه کشف شد و تعداد زیادی بچه را از آنجا نجات می‌دهند، می‌گوید: «سال پیش بود فکر می‌کنم که این خانه را پیدا کردیم. حدود ۴۰ تا ۵۰ بچه در این خانه بودند که هرروز صبح عده‌ای می‌آمدند و آنها را اجاره می‌کردند و دوباره آخر شب آنها را برمی‌گرداندند.»

گروه دیگری هستند که در بارداری متوجه می‌شوند که نمی‌توانند از بچه نگهداری کنند و به همین خاطر دنبال خریداری برای فرزند خود می‌روند. اینها امن‌ترین مکان را یا خانه‌هایشان می‌دانند یا بیمارستان.... دانشجوی پزشکی که در این بیمارستان کار می‌کند می‌گوید: «در روز حدود سه تا چهار تا از این موارد در بیمارستان داریم. شاید خیلی از آنها در قبال فروش بچه خود اصلا پولی نگیرند و خیلی از آنها کودکان خود را رها می‌کنند و می‌روند.»

 

ا                                                         از طرح ضربتی تا فقر فرهنگی

 

در لب خط، مردها تا آخر شب قمار می‌کنند و زن‌ها کار. فرهنگ زندگی‌شان عجیب است. کودکان آنها هم گاهی اوقات وارد این بازی‌ها می‌شوند و از همان سنین کودکی دست به همه کاری می‌زنند. یکی دیگر از مددکاران اجتماعی می‌گوید اینها از بچه‌ها هر استفاده‌ای می‌کنند و این همان فقر فرهنگی شدیدی است که در میان آنها وجود دارد. با برخورد و طرح‌های ضربتی اینها جمع‌آوری نمی‌شوند. صرفا باید از طریق تغییر خود این بچه‌ها نگذاریم نسل جدیدی از آنها تربیت شود.

این گزارش حتی پایانی هم ندارد. پایانی نیست بر مشکلات کودکانی که ناخواسته به دنیا می‌آیند و نمی‌دانند که چه کسانی هستند. بچه‌هایی که هنوز بچگی‌نکرده پدر شده‌اند، مادر شده‌اند، اما نه می‌دانند خودشان از کجا آمده‌اند، نه بچه‌شان به کجا می‌رود. اینجا لب خط است، دروازه غار. اینجا ته خط است برای بچه‌هایی که معامله می‌شوند تا مادرشان بگوید: «فروختمش و پول زندگی را به دست آوردم / چاره‌ دیگری نداشتم. اگر نمی‌فروختم چه کار می‌کردم؟ / نمی‌توانستم نگهش دارم. آدم در خماری هر کاری می‌کند. وقتی پول خوبی پیشنهاد می‌کنند دیگر به من چه که بدانم کجا می‌رود؟»

                              منبع: روزنامه اعتماد به نقل از سایت ملت آنلاین