درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 3401
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات
شنبه 19 بهمن 1392برچسب:, :: 9:35 ::  نويسنده : گلستانی       

امام جمعه‌ی چابهار و مدیر و مؤسس جامعه الحرمین الشریفین چابهار
مولانا عبدالرحمن ملازئی؛ فرزند ملا احمد در سال۱۳۲۴ش در روستای انزا، بخش سرباز شهرستان ایرانشهر متولد شد. وی از شش سالگی در خانه‌ی نزد پدر و مادر از قواعد حروف‌شناسی و هجاهای قرآن کریم درس را آغاز کرد؛ سپس در مسجد محل که به صورت مکتب دایر بود، دوره‌ی ابتدایی را گذراند و همراه با آن از هفت سالگی در دبستان روستای مجاور ثبت نام کرده و دوره مقدماتی را در خانه، نزد پدر و برادرشان مولانا محمدعمر به پایان رساند؛ و دو سال دوره‌ را در مدرسه‌ی عزیزیه‌ی روستای انزا و سال سوم سطح تا دوره‌ی خارج را در مظهر العلوم کراچی پاکستان گذراند و مدرکی تحت عنوان سند العالم دریافت کرد. فنون تجوید و قرائت را در محضر اساتیدی چون مولانا زکریا و قاری حبیب الله خوانده و پس از شرکت در یک آزمایش اختصاصی در محضر شیخ قراء العالم یعنی شیخ محمود خلیل الحصری و شیخ عبدالباسط عبدالصمد مصری مدرک تخصص در قرائت را دریافت کرد.
رشته‌های تخصصی علوم القرآن تفسیر و مناظره را به ترتیب نزد محدث بزرگوار سید محمد یوسف بنوری و مفسر نامور مولانا عبدالغنی جاجروی و علامه دوست محمد قریشی فرا گرفت و مدرک لازم را دریافت کرد.
 در سال ۱۳۴۴ش به وطن بازگشت و در حوزه‌ی علمیه‌ی عزیزیه‌ی انزا به تدریس تجوید قرائت و علوم دینی پرداخت.
مدتی بعد به نیابت عموی خود مولانا گل محمد امام جمعه اهل سنت ایرانشهر به خطابه و امامت جمعه آن شهر مشغول شد.
 درسال ۱۳۴۶ش بنا به دعوت و اصرار شدید مردم شهرستان چابهار برای امامت جمعه به این ناحیه مهاجرت و ساکن شد.
 در سال ۱۳۷۱ش در آزمون تعیین سطح علوم روحانیان اهل سنت در دانشکده‌ی الهیات تهران شرکت کرد و مدرک سطح ۳ که آن‌ زمان را از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به موجب بخشنامه‌های متعدد معادل دکتری اعلام گردیده بود دریافت داشت.

منبع : اهل سنت پایگاه اطلاع رسانی اصلاح



شنبه 19 بهمن 1392برچسب:صیغه ، ازدواج موقت , :: 8:29 ::  نويسنده : گلستانی       

 

                                               فرق صیغه و ازدواج دائم

نکاح مسیار و فرق آن با ازدواج موقت

سوال شرعی: یکی از اساتید دانشگاه گفت: نزد اهل سنت هم متعه (صیغه) به نام نکاح مسیار وجود دارد، می خواستیم بدانیم آیا این درست است یا خیر ؟ ضمنا نکاح مسیار چیست؟

الجواب باسم ملهم الصواب

تعریف نکاح شرعی ودائمی وشرائط آن

 نکاح عقدی شرعی است که بر مبنای آن، زن ومرد می توانند رابطه ی زنا شویی برقرار نمایند با شرایط ذیل :  زوجین مشخص باشند ،ازدواج با رضایت هر دو طرف انجام بگیرد ،ایجاب و قبول در یک مجلس صورت بگیرد،  مانع شرعی جهت ازدواج وجود نداشته باشد مانند این که زن ومرد محرم یکدیگر قرار نگیرند اعم از این که محرم سببی باشد یا نسبی ، اختلاف دین نباشد مانند این که زوج کافر باشد وزن مسلمان ، جمع بین ذوات الارحام نباشد ، زن در نکاح یا عدت مرد دیگری نباشد، زن از مرد مشخصی دیگر حامله نباشد ، در یک وقت بیشتر از چهار زن در نکاح مرد نباشد ، نکاح موبد ودائمی باشد، وجود دو گواه شرعی با تمام شرایطی که در کتب فقه موجود است و…  المفصل فی احکام المراة والبیت المسلم فی الشریعة الاسلامیة : ۶/۱۱ ط بیروت،  الفتاوی الهندیه : کتاب النکاح : الباب الاول :۱/۳۴۶ ، ۳۴۳ ط بیروت وفی بدائع الصنائع : کتاب النکاح:۳/۴۶۷ ط دار الکتب العلمیة بیروت.

 ضمنا برای صحت نکاح دختر عاقل و بالغ اجازه‌ی ولی  لازم نیست . وفی احوال الشخصیة: الولی شرط لصحة نکاح الصغیر والصغیرة ومن یلحق بهما من الکبار غیر المکلفین ، ولیس الولی شرطا لصحة نکاح الحر والحرة العاقلین البالغین بل ینفذ نکاحهما بلا ولی.  الاحکام الشرعیة فی احوال الشخصیة : الباب الرابع فی الولایة علی النکاح : مادة (۳۴) ج۱ص ۱۱۹  وفی فتح القدیر: الولایة فی النکاح نوعان : ولایة ندب واستحباب وهو الولایة علی البالغة العاقلة بکرا کانت او ثیبا و ولایة اجبار وهو الولایة علی الصغیرة بکرا کانت او ثیبا.  فتح القدیر : ۳/۱۵۷ ط دار احیا التراث العربی  

                                                                                 به ادامه مطلب مراجعه شود



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 17:37 ::  نويسنده : گلستانی       

 

 

 

جهت توضیحات مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : گلستانی       

زندگینامه ام المومنین حضرت عایشه ( رضی الله عنها )

حضرت عايشه صديقه رضی‌الله‌عنها مادر مؤمنان جهان

 

بالاترین افتخاری که برای حضرت عایشه می‌توان ذکر کرد این است که بنابر تصریح احادیث و روایات صحیح، حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها در هر دو جهان به شرف همسری سرور کائنات، محبوب رب‌ العالمین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم نایل شده است.

ولد و پرورش

بعد از بعثت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در خانه‌ای مملو از صدق و صفا و ایمان، خانه‌ای که قبل از دیگران پرتوهای آفتاب نبوت بر آن تابید و نور توحید و یکتاپرستی در آن ظاهر شد، در سال چهارم بعثت دختری دیده به جهان گشود که نامش را "عایشه" گذاشتند.

آری! قبل از اینکه عایشه متولد بشود، پدر و مادرش در زمرۀ یاران و عاشقان خدا و  رسولش قرار گرفته بودند و همین امرسبب شد تا این طفل معصوم، آلوده شرک و بت‌پرستی نگردد، بلکه درهمان لحظه تولد، نور توحید در قلبش جای گیرد و در زیر آفتاب صداقت و ایمان رشد و نمو کند.

پدر حضرت عایشه رضی‌الله‌عنهما، حضرت ابوبکر صدیق می‌باشد. ابوبکر رضی‌الله‌عنه قبل از مسلمان شدنش به صفاتی از قبیل؛ شجاعت، امانت‌داری، خوش اخلاقی، صداقت و همزیستی مسالمت‌آمیز مشهور بود.

مردان قبایل مختلف نزد وی می‌آمدند و به خاطر علم فراوان، آگاهی دقیق و اخلاق پسندیده‌اش با او انس می‌گرفتند. وی بعد از اینکه مسلمان شد و حلاوت ایمان را چشید مردم را به طرف اسلام دعوت می‌داد که عده کثیری از بزرگان مکه در اثر دعوت ایشان به دین اسلام مشرف شدند.

مادر حضرت عایشه، ام رومان رضی‌الله‌عنهما از زنان محترم و با شرافت مکه بود. او نیز اسلام عزیز را با جان و دل قبول کرده و محبت خاصی با پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم داشت و برای نصرت مسلمانان تلاشهای زیادی نمود. به طوری که روزی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم برقبر ام رومان گذر کرد و بعد از دعای رحمت و مغفرت برای وی، فرمودند: خدایا بر تو پوشیده نیست که ام رومان در راه تو و نصرت پیامبرت چه سختی‌هایی را تحمل نمود.

دختری که از پدری همچون ابوبکر صدیق، کسی که سفر و حضر، شب و روز، صبح و شام او را به عنوان یاور و همراه رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم می‌شناختند، ابوبکری که به شیخ صحابه، دوست و محبوب رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم، متخلّق به اخلاق پیامبر و جزو اولین افرادی که در اسلام داخل شدند، متصف است و مادری همچون "ام رومان" که نمونه بارزی از یک زن وفادار، شجاع و باتقواست، متولد شده باشد بی‌شک آینده‌ای بسیار درخشان و نورانی را درپیش خواهد داشت.  به ادامه مطلب مراجعه شود



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : گلستانی       



سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, :: 9:13 ::  نويسنده : گلستانی       



سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, :: 9:8 ::  نويسنده : گلستانی       



دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 8:38 ::  نويسنده : گلستانی       

مولانا گرگیج یکی از اساتید وعلمای برجسته استان گلستان است که ازهمان ابتدا وبعدازفارغ التحصیلی اش در آن استان مشغول به خدمت بوده اند



دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, :: 8:26 ::  نويسنده : گلستانی       



یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, :: 11:28 ::  نويسنده : گلستانی